Інтэграваныя групы
Інтэграваныя групы
Інтэграванае навучанне і выхаванне - арганізацыя спецыяльнай адукацыі, пры якой навучанне і выхаванне асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ажыццяўляецца адначасова з асобамі, якія не адносяцца да асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі). Мэта інтэграванага навучання: спрыяць паспяховай сацыялізацыі выхаванцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Задачы інтэграванага навучання: засваенне зместу адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі спецыяльнай адукацыі; выпраўленне і (або) паслабленне наяўных у выхаванцаў фізічных і (або) псіхічных парушэнняў; забеспячэнне сацыяльна-псіхалагічнай падтрымкі выхаванцам і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі; стварэнне спецыяльных умоў для атрымання спецыяльнай адукацыі навучэнцамі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця; фарміраванне і развіццё здольнасці да прафесійнага самавызначэння; фарміраванне пазітыўна арыентаванай асобы; прафілактыка дэвіянтных паводзін у выхаванцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
Залічэнне ў групу інтэграванага навучання і выхавання праводзіцца на падставе заключэння ЦКРНіР, для атрымання якога неабходна прайсці псіхолага-медыка-педагагічную камісію (далей ПМПК).
У 2024/2025 навучальным годзе ў дзяржаўнай установе адукацыі «Куранецкі дзіцячы сад» функцыянуюць 2 групы інтэграванага навучання і выхавання.
Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі
Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі
У рамках рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь "Аб адукацыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця» ў дзяржаўнай установе адукацыі "Куранецкі дзіцячы сад» ажыццяўляецца работа па аказанні дапамогі дзецям ва ўмовах пункта карэкцыйна - педагагічнай дапамогі (далей ПКПП).
Настаўнік - дэфектолаг пункта карэкцыйна - педагагічнай дапамогі:
Гірын Таццяна Вячаславаўна
Асноўнай мэтай дзейнасці настаўніка - дэфектолага ў ПКПП з'яўляецца аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі дзецям, якія маюць устойлівыя або часовыя цяжкасці ў засваенні вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі.
Задачамі ПКПД з'яўляюцца:
- своечасовае выяўленне, улік і ранняя дыягностыка дзяцей з ОПФР для вызначэння аптымальных шляхоў карэкцыйна - педагагічнай дапамогі;
- аказанне карэкцыйна - педагагічнай дапамогі выхаванцам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця шляхам правядзення карэкцыйных заняткаў;
- фарміраванне агульных здольнасцяў з мэтай выканання навучэнцамі патрабаванняў дашкольнай адукацыі;
- фарміраванне пазітыўнай матывацыі да навучання, развіццё функцый самакантролю і адвольнай рэгуляцыі паводзін выхаванцаў;
- правядзенне кансультатыўнай і метадычнай работы сярод педагогаў і бацькоў.
Дасягненню пастаўленых задач спрыяюць гульнявыя формы работы, падбор даступнага і займальнага матэрыялу, выкарыстанне элементаў сучасных тэхналогій.
Усё гэта дазваляе дзецям з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця паспяхова авалодваць навучальнымі праграмамі, адчуваць сябе камфортна.
Залічэнне ў ПКПД ажыццяўляецца загадам загадчыка ўстановы адукацыі на падставе наступных дакументаў:
- заключэнне цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (ЦКРНіР);
- заявы законнага прадстаўніка выхаванца.
Для атрымання заключэння ЦКРНіР, на падставе якога праводзіцца залічэнне неабходна прайсці псіхолага-медыка-педагагічную камісію (далей ПМПК).
Заняткі ў ПКПД праводзяцца ў перыяд з 16 верасня па 25 мая.
Настаўнікам - дэфектолагам праводзяцца індывідуальныя, групавыя і падгрупавыя карэкцыйныя заняткі. Напаўняльнасць групы складае 5-6 чалавек, падгрупы 2-4 чалавека. Працягласць заняткаў у ПКПД вызначаецца індывідуальнымі і ўзроставымі асаблівасцямі выхаванцаў. Групавыя - 20-25 хвілін, падгрупавыя - 15-25 хвілін, індывідуальныя - 15-20 хвілін.
Фарміраванне груп і падгруп, складанне раскладу, абследаванне дзяцей ажыццяўляецца ў перыяд з 1 па 15 верасня бягучага навучальнага года.
Перыядычнасць наведвання заняткаў навучэнцамі складае 2- 3 разы на тыдзень у залежнасці ад складанасці дэфекту, выгляду маўленчай паталогіі і этапу карэкцыі.
За больш падрабязнай інфармацыяй Вы можаце звярнуцца да настаўніка - дэфектолага ва ўстанову адукацыі.