/files/Пераемнасць - Куранецкі дзіцячы сад

Пераемнасць дашкольнай і I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Пераемнасць  дзяржаўнай установы адукацыі "Куранецкі дзіцячы сад" здзяйсняецца з дзяржаўнай установай адукацыі "Куранецкая сярэдняя школа"

Спасылка на сайт ДУА "Куранецкая сярэдняя школа": 

https://kurenets.vileyka-edu.gov.by             

  Контактная информация:
Почтовый адрес: 222415, Вилейский р-н, аг. Куренец, ул. Партизанская, 19
Электронная почта: kurenets.vileyka-edu.gov.by

   У нашай установе дашкольнай адукацыі асновай для паспяховай матывацыі старшых дашкольнікаў да школьнага навучання з'яўляецца работа, накіраваная на азнаямленне  дзяцей  з школай. Формы і метады  работы, якія выкарыстоўваюцца: заняткі "Урок", сюжэтна-ролевыя гульня "Школа", дыдактычныя гульні  "Хутка ў школу", "Складзі ранец" і г.д., разгляд ілюстрацый, гутаркі, апытанні,  чытанне мастацкіх твораў, выяўленчая дзейнасць. З мэтай фарміравання эмацыйных станоўчых адносін да школы ў старшай групе маецца  "Куток школьніка", маюцца настольна-друкаваныя гульні па дадзенай тэматыцы. Таксама педагогамі актыўна выкарыстоўваюцца навучальныя наглядныя дапаможнікі "Разумней-ка!", "Мае першыя ўрокі". Гульні і гульнявыя практыкаванні, прапанаваныя ў іх, спрыяюць развіццю ўмення працаваць у зададзеным тэмпе і досыць лёгка арыентавацца на лісце паперы, што неабходна пры выкананні навучальных заданняў да школы. Традыцыйна арганізуюцца экскурсіі ў школу, школьную бібліятэку, школьны музей,   зносіны з вучнямі пачатковых класаў. З кастрычніка арганізаваны платныя адукацыйныя паслугі «Умняшкі». 

Дасягненню пераемнасці ў арганізацыі адукацыйнага працэсу садзейнічае практыка-арыентаваная і адрасная метадычная работа з настаўнікамі пачатковых класаў і выхавацелямі дашкольнай адукацыі. Яна ажыццяўляецца праз правядзенне кансультацый для педагогаў, анкетаванне педагогаў; педагагічнага савета, які праходзіць у маі месяцы па выніках работы ўстановы дашкольнай адукацыі за навучальны год. Заўсёды цікавімся, школьным жыццём выхаванцаў, гутарачы пры сустрэчы з настаўнікамі. 

Неад'емнай часткай работы па пераемнасці з'яўляецца супрацоўніцтва з сям'ёй.  На працягу года бацькі наведваюць  святы, конкурсы, забавы, якія праводзяцца ва ўстанове, дзе бацькі  і самі прымаюць актыўны ўдзел. Двойчы ў год праводзяцца бацькоўскія сходы з запрашэннем настаўнікаў, якія далучаюць бацькоў да абмеркавання праблем падрыхтоўкі дзяцей да школы, прыводзяць прыклады, якія ярка раскрываюць рысы непадрыхтаванасці дзяцей, канкрэтныя сітуацыі, з якімі сутыкаюцца бацькі першакласнікаў. У старшай групе аформлены інфармацыйны стэнд для бацькоў на тэму «Расцім будучага школьніка», прапанаваная інфармацыя адлюстроўвае праблемныя пытанні па падрыхтоўцы дзяцей да школы. На сайце установы маецца  старонка "Для бацькоў будучых школьнікаў", дзе размешчана інфармацыя па падрыхтоўцы дзяцей да школы: кансультацыі, парады.

У цэнтры ўвагі педагагічнага калектыву пастаянна знаходзяцца пытанні рэалізацыі вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнага стандарту дашкольнай адукацыі і стварэння аптымальных умоў для фарміравання агульнавучэбных уменняў і навыкаў выхаванцаў.

свернуть

Нарматыўна-прававое забеспячэнне пераемнасці

НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ПРЕЕМСТВЕННОСТИ

Учреждения дошкольного образования:

• Кодекс Республики Беларусь об образовании

•Положение об учреждении дошкольного образования-04.08.2022 №230

•Санитарные нормы и правила «Требования для учреждений дошкольного образования»- 25.01.2013  № 8

•Специфические санитарно-эпидемиологические требования-  07.08.2019          № 525

•Образовательный стандарт дошкольного образования -15.08.2019  № 137

 

Учреждения общего среднего образования:

• Кодекс Республики Беларусь об образовании 

•Положение об учреждении общего среднего образования- 19.09.2022 № 322

•Образовательные стандарты общего среднего образования- 26.12.2018 

•Правила проведения аттестации учащихся при усвоении содержания образовательных программ общего среднего образования – 11.07.2022  № 184

•Санитарные нормы и правила. «Требования для учреждений общего среднего образования»-27.12.2012  №206

•Специфические санитарно-эпидемиологические требования-  07.08.2019 № 525

 

Научно-методическое обеспечение образовательного процесса:

 

 Учреждения дошкольного образования:

•Учебная программа дошкольного образования -2022

•Типовой учебный план дошкольного образования

•Перечень оборудования для учреждений, обеспечивающих получение дошкольного образования

•Инструктивно-методическое письмо Министерства образования РБ к 2023/2024 учебному году. Учреждения дошкольного образования

 

Учреждения общего среднего образования:

•Типовой учебный план для учреждений общего среднего образования от 06.05.2020 № 83

•Учебная программа для 1-4 классов учреждений общего среднего образования 2021

•Учебники, учебные пособия и рабочие тетради на печатной основе

•Инструктивно методическое письмо  Министерства образования РБ к 2023/2024 учебному году. Об организации образовательного процесса на 1 ступени общего среднего образования.

•Инструктивно-методическое письмо Министерства образования Республики Беларусь «Об организации образовательного процесса в учреждениях общего среднего образования в 2023/2024 учебном году»

свернуть

Праца з дзецьмі

 

 

 

У 2023/2024 навучальным годзе     ў дзяржаунай установе адукацыi "Куранецкi дзiцячы сад" працуюць  гурткі "Умняшкi", "Казка",  "Творчая майстэрня", "Вяселы челідзінг"

Рэжым працы

"Умняшкі": серада: 15.00-15.30,

"Творчая майстэрня": чацвер: 14.35-14.55,

"Казка": аўторак: 14.30-14.55

"Вясёлы черлідінг":  панядзелак, чацвер: 11.00-11.25

Тэст-апытанне для дзяцей старшага дашкольнага ўзросту
«Што я ведаю пра школу?»

1. Як звяртаюцца да настаўніцы?
2. Як прыцягнуць да сябе ўвагу, калі трэба нешта спытаць?
3. Што трэба  гаварыць, калі трэба выйсці?
4. Што такое ўрок?
5. Як даведацца, што пачаўся ўрок?
6. Што такое перамена?
7. Для чаго патрэбна перамена?
8. Як у школе называюць стол, за якім дзеці пішуць?
9. Дзе піша настаўнік, калі тлумачыць заданне?
10. Што такое адзнака?
11. Якія адзнакі добрыя, а якія дрэнныя?
12. Што такое школьны дзённік?
13. У класе вучацца дзеці аднаго ўзросту ці рознага?
14. Што такое канікулы?

Загадкі пра школьныя прыналежнасці для дзяцей 5-6 гадоў

1.У снежным полі па дарозе

Імчыцца конь мой аднаногі

І на шмат-шмат гадоў

Пакідае чорны след. 

2.Мая сяброўка так жыве:

З раніцы яна чарніла п'е,

Потым я ёй даю сшытак,

Яна па ім ідзе гуляць. 

3.Адгадай, што за штучка, -

Вострая дзюба, а не птушка,

Гэтай дзябай яна

Сее-сее насенне

4.Не на полі, не на градцы -

На аркушах твайго сшытка. 

                 

1.Палачка чароўная

Ёсць у мяне, сябры,

палачкай гэтай

Магу пабудаваць я

Вежу, дом і самалёт

І вялікі параход! 

2.Ён прызнаўся сам:

- Без працы я ляжу.

Пастругай мяне, сябрук,

Каб я рабіць мог. 

3.Ціснуцца ў вузкіай хацінцы

Рознакаляровыя дзеткі.

Толькі выпусціш на волю -

Дзе была пустата,

Там, глядзіш, - прыгажосць! 

 

1.Да чаго ж сумна браткі,

На чужой спіне катацца!

Даў бы хто мне пару ног,

Каб сам я бегаць мог.

2.Зімою ў школу ён бяжыць,

А летам у пакоі ляжыць.

Як толькі восень настае,

Мяне ён за руку бярэ.


1.Ён настаўніку падмога,

Ён загадвае строга:

То сядзь і вучыся,

То ўстань, разыдзіся,

Збірае на ўрок,

Сябар настаўніка.

2.Кулік не вялікі,

Але ўсіх дзяцей весяліць:

Як толькі восень настае,

Мяне ён за руку бярэ.

То сядзь ды вучыся,

То ўстань - разыдзіся.

"Назаві прадметы адным словам"

а) суп, каша, гуляш, кісель (ежа);

б) ружа, цюльпан, рамонак, званочак (кветкі);

в) стол, шафа, ложак, канапа (мэбля);

г) конь, карова, авечка, свіння (хатнія жывёлы);

д) воўк, ліса, мядзведзь, заяц (дзікія жывёлы);

е) капуста, бульба, цыбуля, буракі (гародніна);

ж) паліто, шалік, куртка, касцюм (адзенне);

з) туфлі, боты, красоўкі, басаножкі (абутак);

і) шапка, кепка, цюбецейка, берэт (галаўныя ўборы);

к) ліпа, бяроза, елка, хвоя (дрэвы);

л) зялёны, сіні, чырвоны, жоўты (колер);

м) шар, куб, ромб, квадрат (геаметрычныя фігуры);

н) урач, настаўнік, міліцыянер, прадавец (прафесіі);

о) тэлевізар, прас, пыласос, халадзільнік (электратэхніка);

п) аўтамабіль, трактар, трамвай, аўтобус (транспарт).

Літаратура:

1. Развіццё мыслення дзіцяці / Серыя «Бібліятэчка бацькоў: Дзіця рыхтуецца да школы», вып. 2 / Складальнікі Худзенка Л.А., Дыгун М.А. - Мазыр:  «Белы вецер», 1996. - 12 с.     

 

«Развіваючыя гульні для будучых першакласнікаў»

Падрыхтоўка да навучання ў школе важны этап, таму прапануем вам некаторыя гульні для развіцця пазнавальных працэсаў.

Гульні для развіцця дробнай маторыкі.

Развіццё дробнай маторыкі ў дашкольнікаў з'яўляецца асноўным элементам і неабходнай умовай падрыхтоўкі дзіцяці да школы. Ад таго як развіта маторыка рук у дзіцяці будзе залежаць і ўзровень развіцця маўлення дзіцяці. Бо менавіта маўленне ўдасканальваецца пад уплывам кінэтычных імпульсаў ад рук, дакладней - ад пальцаў. Часцей за ўсё дзіця, які мае высокі ўзровень развіцця дробнай маторыкі, умее лагічна разважаць, у яго дастаткова развіты памяць, увага, складное маўленне. Акрамя таго, развіваючы дробную маторыку ў дзіцяці дашкольнага ўзросту, вы рыхтуеце яго рукі да ліста.

Лепка. Проста выдатны занятак на развіццё дробнай маторыкі ў дашкольнікаў. Перад лепкай дзіцяці любога ўзросту абавязкова дайце расцерці пластылін. У гэтым плане звычайны айчынны пластылін значна больш карысны, чым мяккі імпартны. Напрыклад, можаце проста рабіць каханых жывёл, а калі будзеце адлюстроўваць водны свет і спачатку падрыхтуеце фон, а пасля ўжо насельнікаў.

Калі бачыце, што дзіця гатова здацца, сядзьце побач і пачніце выконваць разам.

Сартаванне дробных прадметаў.Вельмі важна, каб дзіця гэта рабіў дробкай (трыма пальчыкамі, або спосабам «пінцэтнага захопу», гэта значыць захопліваў двума пальчыкамі - вялікім і паказальным). Пры гэтым астатнія пальчыкі павінны быць падагнутыя і не замінаць. Пакажыце малому правільны спосаб выканання гэтага практыкавання.

Выразанне нажніцамі. Выразанне розных фігурак са старых паштовак, часопісаў - карысны і займальны занятак для будучых першакласнікаў. Старшыя дашкольнікі пачынаюць авалодваць навыкамі сілуэтнага выразання без папярэдняй прамалёўкі, падрыхтоўкі лініі контуру.

Гульні - шнуроўкі. У гульнях са шнураваннем таксама развіваецца вакамер, увага, адбываецца ўмацаванне пальцаў і ўсёй рукі (дробная маторыка, а гэта ў сваю чаргу ўплывае на фармаванне галаўнога мозгу і станаўлення маўлення. А таксама, што не малаважна, гульні-шнуроўкі ўскосна рыхтуюць руку да пісьма і развіваюць уседлівасць.

Развіццё графічных навыкаў

Маляванне ліній, фігурных дарожак. Дзіцяці просяць правесці фігурную дарожку, злучыўшы лінію штрыхоўкі. Пры праходжанні дарожкі дзіцяці варта імкнуцца, як мага больш сапраўды вынікаць усім выгібам і паваротам ліній.

Дзіцяці просяць правесці лінію пасярэдзіне фігурнай дарожкі. Пры выкананні задання трэба звярнуць адмысловую ўвагу на тое, што нельга дакранацца сценак (асабліва ў лабірынтах), лінія павінна ісці пасярэдзіне дарожкі. Аловак ад паперы не адрываецца, і ліст паперы не пераварочваецца.

Маляванне па контурах. Дзіцяці просяць злучыць кропкі для таго, каб атрымаўся завершаны малюнак.

Штрыхоўкі з розным напрамкам руху рукі. Штрыхоўка - адно з найважнейшых практыкаванняў. Правілы штрыхоўкі:

  • Штрыхаваць толькі ў зададзеным напрамку.
  • Не выходзіць за контуры фігуры.
  • Выконваць паралельнасць ліній.
  • Не збліжаць рыскі, выконваць адлегласць

Дзіця просяць выканаць розныя выгляды рысак па ўзорах: вертыкальныя (зверху ўніз, гарызантальныя (злева направа), нахільныя, «клубачкамі» (кругавыя рухі рукі, паўколамі). Лініі складанай формы павінны выконвацца адным рухам рукі. Штрыхоўкі спачатку павінны быць буйнымі, па меры набыцця дзіцём навыку выканання іх памер памяншаецца, пры гэтым трэба звярнуць увагу на памяншэнне амплітуды рухаў рукі.

 

Маляванне па кропках. Дзіця просяць злучыць кропкі паводле інструкцыі пад малюнкам. Выконваць заданні трэба наступным чынам: аловак ці ручка не адрываецца ад ліста паперы, ліст фіксуецца, і яго становішча не змяняецца. Намалюй фігурку па кропках, як на ўзоры.

Размалёванне. Просты і эфектыўны спосаб падрыхтоўкі рукі да пісьма - кніжкі-размалёўкі. Размалёўваючы любімыя карцінкі, дзіця вучыцца трымаць у руцэ аловак, выкарыстоўвае сілу націску. Гэты занятак трэніруе дробныя цягліцы рукі, робіць яе рухі моцнымі і каардынаванымі. Рэкамендуецца карыстацца каляровымі алоўкамі, а не фламастэрамі.

Можна прапанаваць дзіцяці капіяваць упадабаныя малюнкі на празрыстую паперу. Вельмі карысныя арнаменты і ўзоры, бо ў іх прысутнічае вялікая колькасць выгнутых ліній, што з'яўляецца добрай падрыхтоўкай рукі дзіцяці да напісання вялікіх літар.

Абводка. Вельмі добра абводзіць трафарэты, шаблоны, абводка па фігурных лінейках, аб'ёмных і плоскасцевых малюнках прадметаў. Абводзіць можна ўсё, што трапіцца пад руку: дно шклянкі, перавернуты сподак, уласную далонь, лыжку і т. д. Потым можаце заштрыхаваць ці размаляваць.

Штодня прапануйце дзецям такія заняткі! Такая ўсебаковая трэніроўка выдатна развівае дробную маторыку рук, і дзіця будзе добра падрыхтавана да школы, рухі яго рукі будуць больш упэўненыя, школьныя заняткі будуць для дзіцяці не гэтак стомнымі.

 

Развіццё памяці

Памяць дашкольніка ў асноўным мае міжвольны характар. Гэта значыць, што дзіця часцей за ўсё не ставіць перад сабой усвядомленых мэт штосьці запомніць. Запамінанне і прыпамінанне адбываюцца незалежна ад яго волі і свядомасці. Яны здзяйсняюцца ў дзейнасці і залежаць ад яе характару. Дзіця запамінае тое, на што была звернутая яго ўвага ў дзейнасці, што зрабіла на яго ўражанне, што было цікава.

Хоць запамінанне ў гэтым узросце носіць у асноўным міжвольны характар, але ў гэтым узросце пачынае фармавацца адвольная памяць. Нараўне з перавагай наглядна-вобразнай памяці на працягу дашкольнага перыяду ўзнікае і развіваецца памяць славесна-лагічная, пры ўспаміне пачынаюць вылучацца больш істотныя прыкметы прадметаў. Задача дарослых - паскорыць развіццё гэтых відаў памяці ў дзяцей.

Развіццю памяці ў дзяцей дашкольнага ўзросту спрыяюць развучванне вершаў, расказванне праслуханых казак, вершаў, назіранні падчас прагулак.

З дзецьмі трэба чытаць і пераказваць як мага больш народных казак: «Курачка-раба», «Калабок», «Церамок», «Казляткі і воўк», «Рэпка», «Пеўнік і бабовае зярнятка», «Маша і мядзведзь» і інш

Напрыклад казка "Рэпка" простая па сюжэце і для лепшага запамінання можна задаць дзіцяці шэраг пытанняў:

1) Што пасадзіў дзед?

2) Ці змог дзед адзін выцягнуць рэпку?

3) Чаму не змог?

4) Хто прыйшоў на дапамогу?

5) У які час года адбываюцца падзеі казкі? Калі дзед пасадзіў рэпку? Калі ён вырашыў яе выцягнуць?

6) Чаму вучыць гэтая казка? Ці трэба дапамагаць адно аднаму?

Гульня «ДЗЕ СХОВАНАЯ ЦАЦКА?» Развівае глядзельную памяць і ўвагу дзіцяці. Для арганізацыі і правядзенні гэтай гульні неабходна склеіць паміж сабой тры запалкавых скрынкі. У адну з скрыначак на вачах дзіцяці варта пакласці якую-небудзь маленькую цацку (шарык, салдаціка, кружок ад пірамідкі і інш.). Затым скрыначку на некаторы час прыбіраюць. Пасля гэтага дзіця просяць дастаць схаваную цацку.

Гульню можна некалькі ўскладніць:

а) прыбраць скрыначкі на больш працяглы час;

б) схаваць 2, а потым і 3 цацкі;

в) замяняць цацкі.

Гульня «ЗАПОМНІ КАРЦІНКІ». Дзіцяці прапануюць 10 карцінак, на кожнай з якіх намалявана па адным прадмеце. Дзіця павінна разглядаць гэтыя карцінкі 2 хвіліны. Потым карцінкі прыбіраюць, а дзіця просяць назваць тыя карцінкі, якія яму ўдалося запомніць ці ж расклалі ў нейкай паслядоўнасці, дзіця запамінае гэтую паслядоўнасць, затым вы размешваеце гэтыя карцінкі і просіце раскласці ў той паслядоўнасці ў якой былі.

Гульня «ЯКОЙ ЦАЦКІ НЕ ХАПАЕ?» Рэкамендуецца для развіцця глядзельнай памяці дзяцей. Паставіць перад дзіцем на 1 хвіліну 4-5 цацак, затым папрасіць дзіця адвярнуцца і прыбраць адну цацку. Пытанне да дзіцяці: "Якой цацкі не хапае?"

Гульню можна ўскладніць:

а) павялічыць колькасць цацак;

б) нічога не прыбіраць, а толькі мяняць цацкі месцамі.

Гульня «ПРАГУЛКА Ў КАРЦІНКАХ». Гэтая гульня развівае глядзельную і слыхавую памяць і ўвага дзіцяці дашкольнага ўзросту. Падчас прагулкі на вуліцы трэба зважаць дзіця на дарожныя знакі, рэкламныя шчыты, можна гутарыць з дзіцем аб тым, навошта ўсё гэта трэба. Па вяртанні дадому папытаеце дзіця намаляваць тыя знакі, якія ён запомніў. На кожнай прагулцы дзіця можа з вашай дапамогай даведвацца нешта новае. Можна гэтую гульню ладзіць даволі рэгулярна.

Гульня «МАЛЮЕМ ПА ПАМЯЦІ УЗОРЫ». Накіравана на развіццё глядзельнай памяці. На лісце паперы намаляваны ўзор. Папытайце дзіця 2 хвіліны паглядзець на гэты ўзор. Затым узор прыбярыце і прапануйце дзіцяці прайграць яго па памяці. Падчас гэтай гульні развіваецца не толькі памяць, але і ўвага, а таксама дробная маторыка рук.

Развіццё ўвагі

Гульня "Заплюшчы вочы". Развіццё адвольнай увагі.

Зачыні вочы і апішы, у што апрануты хлопцы, з якімі ты гуляеш.
Зачыні вочы і скажы, якога колеру вочы і валасы ў астатніх дзяцей.
Не паварочваючыся, назаві ўсе прадметы, якія знаходзяцца ў цябе за спіной, апішы іх форму, памеры, колер.
Седзячы з зачыненымі вачамі на працягу 2-х хвілін, пералічвай, усе гукі, якія ты будзеш чуць.


У працэсе глядзельнага пошуку можна выкарыстоўваць такія гульні «Пакажы гародніну і садавіну зялёнага, жоўтага колеру», «Знайдзі аднолькавых кацянят, шчанят». На падабенства можна выкарыстоўваць такія гульні, як: «Падбяры пару», «Падбяры да прадмета яго малюнак», «Што вышэй, што ніжэй» і інш.

Развіваючы такую ​​якасць увагі, як размеркаванне, адначасовае засяроджванне ўвагі на двух або некалькіх аб'ектах і злучаных з імі дзеяннях, можна з дапамогай такіх гульняў: «Прайдзі па лабірынце» – галоўнае каб дзіця не дапамагала пальцам ці алоўкам, «Збяры па узоры», «Знайдзі адрозненні», «Пабудуй дом, вуліцу», «Пакажы прадметы так, як яны стаяць у шафе», «Дапамажы вавёрцы адшукаць усе гузы» і інш.

Развіццё мыслення

Праца па развіцці мыслення павінна праводзіцца сістэматычна. Развіваць мысленне можна не толькі дома. Гэта можна рабіць па дарозе дадому, на прагулцы і нават падчас заняткаў хатнімі справамі. Самае важнае ў гэтай справе - стварыць станоўчы эмацыйны настрой. Калі дзіця па нейкай прычыне не хоча займацца, перанясіце занятак на больш прыдатны для гэтага час.

1) «Збяры вялікую сям'ю». Падбіраюцца карцінкі з выявай жывёл, гародніны, садавіны, транспарта і г.д. Перад дзецьмі раскладваюцца гэтыя карцінкі і даецца заданне сабраць вялікія сем'і.

2) "Назаві адным словам". Перад дашкольнікамі раскладваюцца карцінкі, дарослы просіць разгледзець і назваць іх адным словам. Напрыклад: цягнік, самалёт, машына - транспарт; ліса, заяц, мядзведзь - дзікія жывёлы; яблык, груша, сліва - садавіна і г.д. Таксама можна ўскладніць наступным чынам, раскладзі на дзікіх і хатніх жывёл, пералётныя і якія зімуюць птушкі, наземны і паветраны транспарт і г. д.

3) «Знайдзі маму малому». Перад дзецьмі раскладваюцца карцінкі хатніх жывёл: сабака, кошка, свіння, карова і г.д, і асобна карцінкі: кацяняці, шчаняці, парася, цяля і г.д, прапануецца знайсці маму малому.

4) «Раскладзі карцінкі». Выкарыстоўваюцца гатовыя серыі сюжэтных паслядоўных карцінак. Дашкольнікам даюць карцінкі і просяць іх разгледзець. Тлумачаць, што карцінкі павінны быць раскладзены па парадку разгортвання падзей. Напрыканцы дзеці складаюць апавяданне па карцінках.

5) "Што лішняе?". Падбярыце серыю малюнкаў, сярод якіх тры карцінкі можна аб'яднаць у групу па якой-небудзь агульнай прыкмеце (жывёлы, транспарт, лётае, скача, мяккае, халоднае і да т.п.), а чацвёртая карцінка – лішняя. Прапануйце дзецям знайсці лішнюю карцінку. Спытайце, чаму яны так думаюць і чым падобныя карцінкі, якія яны пакінулі. Таксама можаце прад'яўляць шэраг слоў на слых.

6) "Скажы мне наадварот". Прапануйце дашкольнікам гульню "Я буду казаць слова, а вы таксама скажыце мне яго ж, толькі наадварот, напрыклад, вялікі - маленькі." Можна выкарыстоўваць наступныя пары слоў: вясёлы - сумны, хуткі - павольны, пусты - поўны, разумны - дурны, працавіты - лянівы, моцны - слабы, цяжкі - лёгкі, баязлівы - адважны, белы - чорны, цвёрды - мяккі, шурпаты - гладкі г.д.

7) "Угадай". Дарослы прапануе адгадаць пра якую жывёлу, гародніну, садавіну, транспарце і г.д. ён кажа. Абавязкова трэба даваць дзецям канкрэтнае, дакладнае апісанне кожнага прадмета. Напрыклад: Гэта садавіна. Ён чырвоны, круглы, сакавіты (Яблык).

8) "Знайдзі падобнае". Дашкольнікам прапануюцца геаметрычныя фігуры і розныя прадметы. Заданне - трэба сфарміраваць групы прадметаў па падабенстве з пэўнай геаметрычнай фігурай. Напрыклад, круг - кальцо, кола…, квадрат - скрыначка, кубік… і г.д.

Па матэрыялах: http://sch2.by

свернуть

У дапамогу педагогу

 У рамках пераемнасцi метадычная работа плануецца і праводзіцца непасрэдна з педагагічнымі работнікамі,  ажыццяўляецца яна праз правядзенне аналітычных і практычных мерапрыемстваў, сумесных педагагічных чытанняў, тэматычных педагагічных гасціных. Тэматыка правядзення плануецца загадзя,а таксама планаванне і правядзенне взаимопосещения педагогамі заняткаў і ранішнікаў. Гэта дае магчымасць настаўнікам звярнуць увагу на існуючыя цяжкасці ў малых і спланаваць будучую вучэбную дзейнасць з улікам ужо выяўленых праблем.

Кансультацыя для педагогаў

Падрыхтоўка дзяцей да навучання ў школе 

Фарміраванне і ўдасканаленне пазнавальных працэсаў у дашкольным дзяцінстве забяспечвае не толькі інтэлектуальнае развіццё дзіцяці, але і яго падрыхтоўку да навучання ў школе. Дасягненні развіцця пазнавальных здольнасцяў уключае і забеспячэнне фарміравання  асобасных якасцяў дзіцяці, уменне  мець зносіны і ўзаемадзейнічаць з навакольным светам. Гатоўнасць дзіцяці дашкольнага  ўзросту да навучання  ў школе вызначае яго матывацыйную гатоўнасць, якая ўключае ў сябе дастаткова развітую патрэбнасць у ведах, уменнях і выяўленае імкненне самога дзіцяці да іх удасканалення. Ва ўмовах дашкольнай  установы адукацыі матывацыйная гатоўнасць дасягаецца арганізацыяй комплексных мерапрыемстваў з бацькамі: бацькоўскія сходы «Ці гатовы Ваша дзіця да школы?», анкетаванне бацькоў: «Першы раз у першы клас», індывідуальныя кансультацыі; з дзецьмі: серыі экскурсій у школу "Я - будучы вучань", малюнкі на тэму "Я і школа", "Якім я бачу сябе ў школе" і г.д. У прадстаўленне аб матывацыйнай гатоўнасці, акрамя таго, уваходзіць  развіццё ў дзіцяці патрэбнасці ў дасягненні навучальных поспехаў. у зносінах з аднагодкамі і дарослымі, наяўнасць адэкватнай самаацэнкі. Навукоўцы - псіхолагі адзначаюць, што без матывацыйнай гатоўнасці ні пра якую іншую гатоўнасць дзіцяці да навучэння не можа быць і гаворкі, бо яна з'яўляецца крыніцай унутранага імкнення дзіцяці да набыцця ведаў, уменняў і навыкаў. Яна таксама вызначае працаздольнасць як галоўную перадумову, якая ляжыць у аснове ўсіх чалавечых дасягненняў у развіцці. Псіхалагічная гатоўнасць да навучэння ў школе ўключае інтэлектуальна - пазнавальную. Ва ўмовах дашкольнай установы адукацыі яна мяркуе развітасць у дзіцяці асноўных псіхічных працэсаў: успрыманне, увагі, уяўленн0я, памяці, мысленне і гаворкі Прадуктыўныя віды дзейнасці пазнавальнага цыкла ўключаюць заняткі па дзіцячым эксперыментаванні: "Вясна", "Уласцівасці вады, снегу", бацькамі: "Тваё Сонейка". "Наша Радзіма - Беларусь", мэтавыя прагулкі і экскурсіі, азнаямленне з працай дарослых, інтэграцыя дзіцячых відаў дзейнасці музыка і развіццё маўлення "Восеньскія цуды", фізкультура і развіццё маўлення - сюжэтныя фізкультурныя заняткі па матывах беларускіх народных казак, маляванне і фарміраванне элементарных матэматычных уяўленняў «Падарожжа ў Прастаквашына» і г.д. Абазначаныя віды дзейнасці носяць творчы характар, матывуючы дзяцей на праяўленне ініцыятывы і самастойнасці пры выкананні практыкаванняў і заданняў. Вопыт практычнай дзейнасці сведчыць аб тым, што важным паказчыкам гатоўнасці дзіцяці да навучання ў школе з'яўляецца развітасць самай практычнай дзейнасці дзіцяці з  прадметамі, у тым ліку тыя яе кампаненты, якія сустракаюцца ў школьным навучанні і ў вучэнні. Напрыклад, аплікацыя, лепка, канструяванне,  працоўная дзейнасць-. гэтыя віды дзейнасці спрыяюць фарміраванню асобасных якасцей у старэйшых дашкольнікаў - уседлівасці, акуратнасці, уважлівасці, умення давесці пачатую справу да канца. З гэтай мэтай у дашкольнай установе адукацыі праводзяцца такія мерапрыемствы, як выстава асабістых дасягненняў дзіцяці "Мае творчыя вырабы", "Чароўны аловак", сямейныя мастацка - творчыя выставы "За здаровы лад жы і г.д. Гатоўнасць да навучання ў школе істотна залежаць ад таго, на колькі прадуманым было навучанне дзіцяці ў сям'і і ў дашкольнай установе адукацыі  на працягу 3-4 гадоў. Менавіта гэтыя гады ўносяць уклад у пазнавальнае развіццё дзяцей, але вядучым відам дзейнасці ў гэтым узросце выступае гульня. Актыўныя гульнявыя прыёмы ў такіх відах дзейнасці, як фарміраванне элементарных матэматычных уяўленняў, развіццё маўлення, выяўленчая дзейнасць, азнаямленне з навакольным светам, садзейнічаюць успрыманню цэласнай карціны свету. Напрыклад, на занятках па фарміраванні элементарных матэматычных уяўленняў «Адгадай, які лік прапушчаны». «Жывыя лікі». "Вясёлы клоун" і г.д. па азнаямленні з навакольным светам "Дзіцячы сад - мая сям'я". "Хутка ў школу". "Хто нас вучыць у школе?" і г.д., па івыяўленчай дзейнасць «Абядзі і афарбуй  літары» і г.д.

Такім чынам, арганізаваная работа са старшымі дашкольнікамі аптымізуе этапы іх якаснай падрыхтоўкі да навучання ў школе.

Падрыхтаваў:выхавацель  Палянская М.М., вышэйшая адукацыя, вышэйшая кваліфікацыйная катэгорыя

свернуть

Для бацькоў будучых школьнікаў

Паступленне ў школу - важны этап як для самога дзіцяці, так і для яго бацькоў. Гэтай падзеі з аднолькавым нецярпеннем чакаюць як дзеці, так і дарослыя. Бацькоў цікавяць пытанні: ці зможа дзіця паспяхова вучыцца? Ці справіцца ён са школьнай праграмай? Як адаптуецца ў новых умовах? Часта бацькі лічаць, што калі іх дзіця наведвае дзіцячы садок, то гэтага цалкам дастаткова, каб можна было не турбавацца аб яго падрыхтоўцы да школы.

У дашкольнай установе адукацыі сапраўды вядзецца работа па падрыхтоўцы дашкольнікаў да навучання ў школе. Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі, адукацыйны стандарт дашкольнай адукацыі вызначаюць патрабаванні да адукацыйнага працэсу і вынікаў асваення зместу, узровень падрыхтоўкі выхаванцаў, прадугледжваюць пераемнасць ва ўтрыманні дашкольнай адукацыі і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі. Аднак бацькам варта памятаць, што вынікі навучання ў першым класе - гэта часцей за ўсё не паказчык паспяховасці малога, а вынік сумеснай працы педагогаў і бацькоў.
        У шырокім плане пад гатоўнасцю да школы разумеюць такі ўзровень развіцця дзяцей, які дае магчымасць ім дастаткова лёгка адаптавацца да новых умоў, авалодваць ведамі, уменнямі, нормамі паводзін без шкоды для здароўя. У структуру псіхалагічнай гатоўнасці ўваходзіць шэраг кампанентаў: фізіялагічная, інтэлектуальная, сацыяльна-асобасная, эмацыйна-валявая, якія цесна ўзаемазвязаны, недахопы ў фарміраванні любой з яе бакоў так ці інакш адбіваюцца на паспяховасці навучання ў школе.

Каб падрыхтоўка да школьнага навучання і адаптацыя да новых умоў была паспяховай, прапануем Вам карысныя парады:

12 парадаў бацькам будучых першакласнікаў

        Хутка ў школу.... Праз год ваша дзіця пераступіць яе парог. У імкненні дапамагчы яму ўпэўнена зрабіць гэты крок бацькі парой збіваюцца з ног у пошуках устаноў і прыватных практыкаў, якія рыхтуюць дзяцей да ўступнага сумоўя. І забываецца простая ісціна: адукацыя можа зрабіць дзіця разумным, але шчаслівым робіць яго толькі душэўны, разумна арганізаваныя зносіны з блізкімі і любімымі людзьмі - сям'ёй.

        У вашых сілах стварыць у сям'і менавіта такую ​​абстаноўку, якая не толькі падрыхтуе дзіця да паспяховай вучобы, але і дазволіць яму заняць годнае месца сярод аднакласнікаў, адчуць сябе ў школе камфортна.

     1. Часцей дзяліцеся з дзіцем ўспамінамі аб шчаслівых імгненнях свайго мінулага.

Пачатак школьнага жыцця - вялікае выпрабаванне для маленькага чалавека. Гэты момант лягчэй перажываецца дзецьмі, у якіх загадзя склалася цёплае стаўленне да школы. Такое стаўленне складваецца з судотыкам з мінулым вопытам блізкіх людзей. Перагартайце разам з дзіцем сямейны фотаархіў. Гэты занятак выключна карысна для ўсіх членаў сям'і. Вяртанне да лепшых імгненням мінулага робіць чалавека мацней і больш упэўненым ў сабе. Вашы добрыя ўспаміны пра школьныя гады, смешныя гісторыі з школьнага жыцця і апавяданні пра сяброў дзяцінства напоўняць душу дзіцяці радасным чаканнем.

     2. Дапамажыце дзіцяці авалодаць інфармацыяй, якая дазволіць яму не губляцца

Як правіла, дзеці гэтага ўзросту на пытанне: «Як завуць тваю маму?» - адказваюць: «Мама». Пераканайцеся, што ваша дзіця памятае сваё поўнае імя, нумар тэлефона, хатні адрас, імёны бацькоў. Гэта дапаможа яму ў незнаёмай сітуацыі.

     3. Прывучыць дзіця трымаць у парадку свае рэчы

Поспехі дзіцяці ў школе шмат у чым залежаць ад таго, як ён умее арганізоўваць сваё працоўнае месца. Вы можаце зрабіць гэтую сумную працэдуру больш прывабнай. Загадзя падрыхтуйце ў сям'і працоўнае месца дзіцяці: хай у яго будзе свой працоўны стол, свае ручкі і алоўкі (алоўкі прыйдзецца на першую пару тачыць пакуль вам, дарагія бацькі). Усё гэта як у дарослых, але - асабістая ўласнасць дзіцяці! І адказнасць за парадак таксама асабістая, бо ў дарослых так.

     4. Ня блытайце дзіця цяжкасцямі і няўдачамі ў школе

Многія дзеці гэтага ўзросту няўседлівыя. Не ўсім бліскуча даюцца чытанне і рахунак. Вельмі многіх цяжка дабудзіцца раніцай і хутка сабраць у дзіцячы сад. У гэтай сувязі цалкам вытлумачальна імкненне бацькоў папярэдзіць дзяцей аб маючых адбыцца непрыемнасцях. «У школу не возьмуць ...», «Двойкі будуць ставіць ...», «У класе засмяюць ...» У некаторых выпадках гэтыя меры могуць мець поспех. Але аддаленыя наступствы заўсёды сумныя. У маёй практыцы быў такі выпадак. Дзяўчынка бліскуча прайшла уступнае тэсціраванне, а на пытанне: «Ці хочаш ты вучыцца ў школе?» ўпэўнена адказала: «Не!» .

     5. Не старайцеся быць для дзіця настаўнікам.

Імкнецеся да падтрымання сяброўскіх адносінаў Некаторыя дзеці маюць цяжкасці ў зносінах з іншымі дзецьмі. Яны могуць разгубіцца ў прысутнасці незнаёмых дарослых. Вы можаце дапамагчы дзіцяці пераадолець гэтыя цяжкасці. Паспрабуйце арганізаваць гульню дзяцей на пляцоўцы каля дома і прыміце ўдзел у гэтай гульні. Дзецям вельмі падабаецца гуляць разам з бацькамі. Прапануеце дзіцяці самому запрасіць да сябе на дзень нараджэння сваіх сяброў. Гэты дзень стане для яго незабыўным, калі ў праграме ўрачыстасці знойдзецца месца для сумесных гульняў дзяцей і дарослых. Дайце дзіцяці адчуць, што ён можа разлічваць на вашу падтрымку ў любой сітуацыі. Аднымі навучальнымі заняткамі з дзіцем гэтага дасягнуць немагчыма.

     6. Навучыце дзіця правільна рэагаваць на няўдачы

Ваша дзіця апынулася ў гульні апошнім і дэманстратыўна не гуляе з прыяцелямі далей. Дапамажыце яму справіцца з расчараваннем. Прапануйце дзецям згуляць яшчэ разок, але трохі змяніце правілы гульні. Хай пераможцам лічыцца толькі першы, а ўсе астатнія - хто прайграў. Адзначайце па ходзе гульні поспех кожнага. Падтрымлівайце хранічных няўдачнікаў надзеяй. Пасля гульні звярніце увагу дзіцяці на тое, як паставіліся да пройгрышу астатнія гульцы. Хай ён адчуе самакаштоўнасць гульні, а не выйгрышу.

     7. Добрыя манеры дзіцяці - люстэрка сямейных адносін

«Дзякуй», «Выбачайце», «Ці можна мне ...» павінны ўвайсці ў размову дзіцяці да школы. Маралямі і пропаведзямі гэтага дасягнуць цяжка. Паспрабуйце выключыць з зносін паміж членамі сям'і загады і каманды: «Каб я больш гэтага не чуў!», «Вынес смецце». Ператварыце іх у ветлівыя просьбы. Дзіця абавязкова скапіруе ваш стыль. Бо ён вас любіць і імкнецца пераймаць ва ўсім.

     8. Дапамажыце дзіцяці здабыць пачуццё ўпэўненасці ў сабе

Дзіця павінна адчуваць сябе ў любой абстаноўцы так жа натуральна, як дома. Навучыце дзіця уважліва ставіцца да сваіх патрэб, своечасова і натуральна паведамляць пра іх дарослым. На прагулцы вы зайшлі кудысьці перакусіць. Прапануйце дзіцяці самастойна зрабіць заказ для сябе. У наступны раз хай зробіць заказ для ўсёй сям'і. Хай ён паспрабуе спытаць у паліклініцы: «Дзе знаходзіцца туалет?» ці сам зойме чаргу да спецыяліста.

     9. Прывучайце дзіця да самастойнасці ў штодзённым жыцці

Чым больш дзіця можа рабіць самастойна, тым больш дарослым ён сябе адчувае. Навучыце дзіця самастойна распранацца і вешаць сваю вопратку, зашпільваць гузікі і маланкі. (Памятаеце, што маленькія пальчыкі могуць справіцца толькі з вялікімі гузікамі і маланкамі.) Завязванне банцікаў на шнурках чаравік запатрабуе адмысловай дапамогі і ўвагі з вашага боку. Пажадана, калі гэта будзе не напярэдадні выхаду на вуліцу. Лепш прысвяціць гэтаму занятку некалькі вечароў.

     10. Навучыце дзіця самастойна прымаць рашэнні

Уменне рабіць самастойны выбар развівае ў чалавека пачуццё самапавагі. Парайцеся з дзіцем пра меню сямейнага нядзельнага абеду. Хай ён сам выбірае сабе стравы за святочным сталом і падбірае вопратку, якая адпавядае надвор'ю. Планаванне сямейнага вольнага часу ўсіх членаў сям'і на выхадныя дні -Яшчэ больш складаная справа. Прывучайце дзіця лічыцца з інтарэсамі сям'і і ўлічваць іх у паўсядзённым жыцці.

     11. Імкнецеся зрабіць карысным кожнае імгненне зносін з дзіцем

Калі дзіця дапамагае вам выпякаць святочны пірог, пазнаёмце яго з асноўнымі мерамі аб'ёму і масы. Прадуктовыя ўніверсамы - вельмі прыдатнае месца для развіцця ўвагі і актыўнага слухання дзіцяці. Папытайце дзіця пакласці ў кошык: тры пачкі печыва, пачак масла, батон белага і бохан чорнага хлеба. Сваю просьбу выкладзіце адразу і больш не паўтарайце. Дзіця дапамагае вам накрываць на стол. Папрасіце яго паставіць на стол чатыры глыбокія талеркі, каля кожнай талеркі справа пакласці лыжку. Спытайце: колькі лыжак табе спатрэбіцца? Дзіця рыхтуецца да сну. Прапануеце яму вымыць рукі, павесіць ручнік на свой кручок, выключыць святло ў ваннай. Праходзячы па вуліцы ці знаходзячыся ў краме, звяртайце ўвагу дзіця на словы-надпісы, якія атачаюць нас паўсюль. Тлумачце іх значэнне. Лічыце дрэвы, крокі, якія праязджаюць міма машыны.

     12. Вучыце дзіця адчуваць і здзіўляцца, заахвочвайце яго дапытлівасць

Звяртайце яго ўвагу на першыя вясновыя кветкі і фарбы восеньскага лесу. Зводзіць яго ў заапарк і разам знайдзіце самую вялікую жывёлу, потым самую высокую.  Назірайце за надвор'ем і абрысамі аблокаў. Завядзіце рукапісны часопіс назіранняў за ростам кацяняці. Вучыце дзіця адчуваць. Адкрыта перажывайце з ім усе падзеі паўсядзённага жыцця, і яго дапытлівасць перарасце ў радасць вучэнні.

 

Бацькам будучых школьнікаў

6 гадоў - гэта ўзрост, калі дзіця можа ісці ў школу. У школе дзіцяці давядзецца быць самастойным, таму ў пакінуты да школы час трэба дзіця падрыхтаваць да школы.

У дзіцяці павінна быць сфарміравана маўленчая гатоўнасць, г.зн. ўменне:

правільна прамаўляць усе гукі,
вылучаць першы і апошні гук у слове,
падзяляць словы на склады,
вызначаць колькі складоў у слове, колькі гукаў у слове,
прыдумляць словы на зададзены гук,
злучаць два названых гукі ў склад: М+А=МА
паўтарыць складовы ланцужок тыпу ТА-ТА-ТА,
вызначаць колькасць слоў у сказе, улічваючы і «кароткія» словы-прыназоўнікі.
Важна высветліць:

наколькі багаты слоўнікавы запас маляняці, ці можа ён складна распавядаць аб тым, што ўбачыў, пачуў,
наколькі развіты кругагляд дзіцяці, ці ведае ён сваё прозвішча, імя, імя па бацьку, узрост,
што ведае пра навакольны свет, ці можа назваць дні тыдня, поры года,
ці сфарміраваны ў яго словы-абагульненні, ці арыентуецца ў часе, ці можа выключыць з прапанаванага шэрагу лішняе, ці можа раскласці сюжэтныя карцінкі па парадку і скласці па іх аповяд.
Больш займайцеся з дзіцем маляваннем. Праверце, ці ўмее Ваша дзіця маляваць чалавека, г.зн. фігуру з дэталямі асобы, адзення, выразна прамаляванымі канечнасцямі. Гэтае ўменне сведчыць аб тым, як развіта рука дзіцяці. Прапануйце дзіцяці змаляваць выразна напісаную Вамі фразу тыпу "Ён еў суп".

Паўтарайце лічбы ад 1 да 9, лік у межах 20-колькасны і парадкавы. Час ад часу паўтарайце з дзіцем вывучаныя вершы.

Заўсёды цікаўцеся жыццём дзіцяці ў дзіцячым садзе. У выпадках любых цяжкасцяў звяртайцеся да настаўніка-дэфектолага ці выхавацеля.

 

Навыкі дашкольніка,

неабходныя для паспяховага навучання ў школе

1. Памяць, увага, успрыманне

Стан памяці, увагі і ўспрыманні дзіцяці істотна ўплываюць на вызначэнне гатоўнасці да школы.

Перад школай дашкольнік:

запамінае 6-8 слоў ці малюнкаў (параўноўвае малюнкі);
знаходзіць адрозненні або аднолькавыя выявы;
умее хутка і без памылак закрэсліваць ці абводзіць зададзеныя прадметы ці літары.
Калі гэтыя заданні апынуцца цяжкімі ў выкананні, абавязкова трэба практыкаваць у іх дашкольніка, выконваючы заданні на развіццё ўвагі, успрымання і памяці.

2. Дробная маторыка

Да першага класа ў дзіцяці павінна быць добра сфарміравана дробная маторыка вядучай рукі.

Калі дзіця піша няроўна, рука дрыжыць, яно робіць шмат памылак, хутка стамляецца, дрэнна праводзіць зададзеныя лініі, крыва выконвае абводкі і штрыхоўкі, яму складана будзе асвойваць пісьмо прапіснымі літарамі ў школе.

Значыць перад школай неабходна шмат займацца трэніроўкай дробнай маторыкі вядучай рукі.

3. Уседлівасць, высокая матывацыя да навучання

На паказчыкі гатоўнасці да школы істотна ўплываюць высокая матывацыя да навучання, а таксама добрая канцэнтрацыя на працэсе навучання і самакантроль, а прасцей кажучы - уседлівасць.

Калі дзіця дрэнна канцэнтруецца на вучэбнай дзейнасці, хутка адцягваецца і саслізгвае з заняткаў на гульнявую дзейнасць, дапускае шмат памылак з-за нізкай канцэнтрацыі ўвагі, то казаць аб паступленні ў школу - рана.

Перш трэба развіць гэтыя якасці ў дашкольніка! Як правіла, такія дзеці не адчуваюць жадання ісці ў школу, яны не разумеюць, навошта трэба вучыцца. І гэта таксама сведчыць аб няспеласці функцый, якія вызначаюць гатоўнасць дзіцяці да школы.

Гвалтам немагчыма прымусіць дзіця праяўляць цікавасць да вучобы! Вы патраціце яго і свае нервы, але не даможацеся жаданага. Лепш пабольш гуляць з дзіцем у маўленчыя гульні і лагічныя гульні, падвышаючы цікавасць да заняткаў і даць час дзіцяці пасталець, праз год гэтыя працэсы будуць функцыянаваць лепш, а значыць - навучанне ў школе будзе паспяховым і будзе дастаўляць задавальненне.

Літаратура:

Буцыкіна Т.П., Вартапетава Г.М. Развіццё агульнай і дробнай маторыкі як аснова фарміравання графаматорных навыкаў у малодшых школьнікаў// Лагапед, 2005 - №3.

Візель Т. Г. Лагапедычныя практыкаванні на кожны дзень для выпрацоўкі выразнай гаворкі - М.: В. Секачоў, 2005. - 16с.

свернуть