/files/Здаровы лад жыцця - Куранецкі дзіцячы сад

Кансультацыя для бацькоў «Здаровы лад жыцця ў сям'і – залог здароўя дзіцяці»

Кансультацыя для бацькоў

«Здаровы лад жыцця ў сям'і – залог здароўя дзіцяці»

 

Праблема здароўя дзяцей сёння стаіць вельмі востра. А што адбываецца з здароўем дзяцей у нашыя дні? З мільёна адносна здаровых дзяцей, што прыходзяць  у дзіцячы сад, ужо праз дзевяць месяцаў у кожнага чацвёртага з іх  лекары фіксуюць адхіленні ў працы сардэчна - сасудзістай сістэмы. Здароўе дзяцей катастрафічна падае. Можна было б пераадрасаваць гэтую праблему лекарам, бацькам, настаўнікам. Але здароўе не чакае. Медыцына,  не можа змяніць здароўе насельніцтва, уплываючы на ​​яго не больш, чым на 10%. Вядучым фактарам здароўя з'яўляецца лад жыцця, фарміраваць які можа сям'я.

Выхавальнікі сочаць за выправай, праводзяць фізкультхвілінкі, даюць інфармацыю пра здароўе. Але гэтага ўсяго вельмі мала. Здаровы лад жыцця фарміруецца ў сям'і. Кожны з бацькоў хоча бачыць сваіх дзяцей здаровымі і шчаслівымі, але далёка не ўсе задумваюцца аб тым, як зрабіць, каб іх дзеці жылі ў ладу з сабой, з навакольным светам, з людзьмі. А між тым сакрэт гэтай гармоніі просты - здаровы лад жыцця. Ён уключае ў сябе і падтрыманне фізічнага здароўя, і адсутнасць шкодных звычак, і правільнае харчаванне, і альтруістычнае стаўленне да людзей, і радаснае адчуванне свайго існавання ў гэтым свеце, і імкненне аказаць дапамогу тым, хто ў ёй мае патрэбу.

Як правіла, вынікам здаровага ладу жыцця з'яўляюцца фізічнае і маральнае здароўе. Яны цесна звязаныя паміж сабой. Не выпадкова ў народзе кажуць: «У здаровым целе - здаровы дух».

Псіхолагі і педагогі даўно вызначылі, што самым спрыяльным перыядам для фарміравання карысных звычак з'яўляецца дашкольны і малодшы школьны ўзрост. У гэты перыяд дзіця значную частку праводзіць дома, у сям'і, сярод сваіх родных, чый лад жыцця, стэрэатыпы паводзін становяцца мацнейшымі фактарамі фарміравання іх уяўленняў аб жыцці. Вось чаму менавіта ў сям'і закладваюцца асновы  адносін да сябе і свайго здароўя, да здароўя блізкіх, да людзей, да працы, да прыроды. «Дзеці - люстэрка душы» - кажуць у народзе. Дзіцяці патрэбна дапамога дарослых, каб сфарміраваць навыкі, неабходныя для арганізацыі свайго жыцця ў будучыні. Здаровы лад жыцця - гэта радасць для вялікіх і маленькіх у доме, але для яго стварэння неабходна захаванне некалькіх умоў.

Адно з важных - стварэнне спрыяльнага маральнага клімату ў сям'і, што праяўляецца ў зычлівасці, гатоўнасці дараваць і зразумець, імкненні прыйсці на дапамогу, зрабіць прыемнае адзін аднаму, у клопаце пра здароўе членаў сям'і. Вядома, гэта цалкам выключана ў тых сем'ях, дзе частыя скандалы, хто-небудзь з бацькоў злоўжывае спіртнымі напоямі, дзе пануе культ гвалту і грубасці.

Другая ўмова - цесная, шчырае сяброўства дзяцей і бацькоў, іх імкненне пастаянна быць разам, мець зносіны, раіцца. Зносіны - вялікая сіла, якая дапамагае бацькам зразумець ход думак дзіцяці і па першых прыкметах вызначыць схільнасць да негатыўных учынкаў, каб сваечасова прадухіліць іх.

Трэццяя ўмова - павышаную ўвагу да стану здароўя ўсіх членаў сям'і. Гэта ранішняя зарадка разам са старэйшымі членамі сям'і, прабежка вакол дома, сумесныя прагулкі, праветрыванне памяшканняў і выкананне правілаў асабістай гігіены.

Стварэнне спрыяльнага маральнага клімату і здаровага ладу жыцця сям'і забяспечваецца і за кошт сумеснага ўдзелу дзяцей і бацькоў у разнастайных справах. Праца - адзін з вядучых фактараў выхавання ў дзяцей правільных уяўленняў аб ладзе жыцця.

Здаровы лад жыцця неймаверны без стварэння нармальнага экалагічнага асяроддзя ў доме. Абстаноўка, да якой прывыкае дзіця,  ў  далейшым адбываецца ў яго сям'і. Бруд, нясвежае паветра, непрадуманы інтэр'ер - гэта, на жаль, досыць шырока распаўсюджаныя з'явы. Між тым у доме неабходна стварыць і падтрымаць  асяроддзе, якое задавальняе патрабаванням экалагічнасці і эстэтыкі. Разам з дзецьмі можна абмеркаваць найбольш мэтазгодны варыянт размяшчэння мэблі, навесці парадак, зрабіць уборку, праветрываць памяшканні, нездарма кажуць: «Чысціня - залог здароўя». Колькі цікавых спраў, якія спрыяюць гарманічнаму фарміраванню душы і цела чакае дзяцей па-за домам. Непасрэдны кантакт з прыродай надае высакароднасць чалавека, фарміруе пазітыўнае стаўленне да прыроды. Поле дзейнасці тут неабсяжна: сумесная пасадка хмызнякоў, дрэў, догляд за імі; выраб кармушак і зімовая падкормка птушак, догляд за хатнімі жывёламі. Усё гэта фарміруе ў душы дзіцяці пачуццё адказнасці, суперажывання, імкненне прыйсці на дапамогу, гонар за добры ўчынак.

Асаблівую значнасць маюць прагулкі дзяцей і бацькоў на рэчку, у лес, у поле. Добра, калі пешаходныя прагулкі чаргуюцца з веласіпеднымі, зімой - лыжнымі. Гэта дазваляе часцей мяняць маршруты, пашыраць уяўленне дзяцей пра свой край. Аднак не варта забываць аб тым, што разам з аздараўленчымі прагулкі выконваюцца і пазнавальныя функцыі. Самымі яркімі ўражаннямі малодшых школьнікаў з'яўляюцца менавіта прагулкі з бацькамі на прыроду.

Калі дарослыя, узяўшы дзяцей за рукі, ідуць, адказваючы на ​​пытанні дзяцей, робячы маленькія адкрыцці, яны паказваюць прыклады беражлівых адносін да прыроды і тым самым выклікаюць у душы дзіцяці не толькі здзіўленне і захапленне, але і павагу да навакольнага свету.

Такім чынам, здаровы лад жыцця ўсіх членаў сям'і ў сучаснасці - залог  шчаслівага жыцця дзіцяці ў гармоніі з светам у будучыні.

 

Падрыхтаваў   выхавацель                                                                      В.В.Томкавіч

свернуть

Кансультацыя для бацькоў “Здаровы лад жыцця ў сям’і”

Кансультацыя для бацькоў

“Здаровы лад жыцця ў сям’і –

 залог здароўя дзіцяці”

«Беражыце здароўе з маладосці!» - гэтая прыказка мае глыбокі сэнс. Фарміраванне здаровага ладу жыцця павінна пачынацца з нараджэння дзіцяці для таго, каб у чалавека ўжо выпрацавалася ўсвядомленае стаўленне да свайго здароўя.

Сям'я - гэта асноўнае звяно, дзе фарміруюцца карысныя звычкі. Першыя ўражанні ў дзіцяці чэрпаюцца з хатняга быту. Дзіця бачыць, успрымае, стараецца пераймаць  - і гэта  ў яго замацоўваецца незалежна ад яго  волі. Выпрацаваныя гадамі ў сям'і звычкі, традыцыі, лад жыцця, стаўленне да свайго здароўя пераносяцца ў дарослае жыццё. Таму неабходна з ранняга ўзросту шанаваць, берагчы і ўмацоўваць здароўе, каб асабістым прыкладам дэманстраваць здаровы лад жыцця.

Паняцце пра здаровы лад жыцця ўключае ў сябе шмат аспектаў.

Па-першае, захаванне рэжыму дня. У дзіцячым садзе рэжым выконваецца, а вось дома не заўсёды. Неабходна растлумачыць дзецям, што трэба рана класціся і рана ўставаць. І няўхільна выконваць гэтае правіла.

Па-другое, гэта культурна-гігіенічныя навыкі. Дзеці павінны ўмець правільна мыцца, ведаць, для чаго гэта трэба рабіць. Разам з дзецьмі разглядайце сітуацыі барацьбы з мікробамі і рабіце высновы аб тым, ці  добра  дзеці засвоілі  правілы: не есці і не піць на вуліцы; заўсёды мыць рукі з мылам, вярнуўшыся з вуліцы,а таксама перад прыёмам ежы і пасля наведвання туалета. Разам з дзецьмі палічыце, колькі разоў у дзень ім даводзіцца мыць рукі.

 Па-трэцяе, культура харчавання. Трэба есці больш агародніны і садавіны. Расказаць дзецям, што ў іх шмат вітамінаў А, В, С, Д, у якіх прадуктах харчавання яны ўтрымліваюцца і для чаго патрэбныя.

Вітамін А - морква, рыба, салодкі перац, яйкі, пятрушка (важна для зроку).

Вітамін В - мяса, малако, арэхі, хлеб, гарох (для сэрца).

Вітамін С - цытрусавыя, капуста, цыбуля, радыска, парэчка (ад прастуды).

Вітамін Д - сонца, рыбін тлушч (для костачак).

Па-чацвёртае, гэта гімнастыка, заняткі фізічнай культурай і спортам, загартоўванне і рухомыя гульні. Калі чалавек будзе займацца спортам, ён пражыве даўжэй. Абавязкова штодня рабіць зарадку.

Сярод мноства фактараў, якія аказваюць уплыў на рост, развіццё і стан здароўя дзіцяці, рухальнай актыўнасці належыць асноўная роля. Ад ступені развіцця натуральнай патрэбы дзіцяці ў руху шмат у чым залежаць развіццё рухальных навыкаў, памяці, успрымання, эмоцый, мыслення. Таму вельмі важна ўзбагачаць рухальны вопыт дзіцяці.

Вялікае значэнне для ўсебаковага, гарманічнага развіцця дзіцяці маюць рухомыя гульні. Удзел дзіцяці ў гульнявых заданнях рознай інтэнсіўнасці дазваляе асвойваць жыццёва важныя рухальныя ўменні ў хадзьбе, бегу, скачках, раўнавазе, лазанні, кіданні. 

Дзеці, захопленыя сюжэтам гульні, могуць выконваць з цікавасцю фізічныя практыкаванні шмат разоў, не заўважаючы стомленасці. Павелічэнне нагрузкі ў сваю чаргу спрыяе павышэнню вынослівасці.  

Падчас гульні дзеці дзейнічаюць у адпаведнасці з правіламі. Гэта рэгулюе паводзіны і дапамагае фарміраваць станоўчыя якасці: вытрымку, смеласць, рашучасць і інш.  Змяненне ўмоў гульні спрыяе развіццю самастойнасці, актыўнасці, ініцыятыве, творчасці, кемлівасці і інш.

Яшчэ вельмі важная праблема, звязаная са здароўем дзяцей - гэта прагляд тэлевізара і карыстанне камп’ютарам. Камп’ютар і тэлевізар, несумненна, карысныя для развіцця далягляду, памяці, увагі, мыслення, каардынацыі дзіцяці, але пры ўмове разумнага падыходу да выбару гульняў і перадач, а таксама бесперапыннага часу знаходжання дзіцяці перад экранам, якое не павінна перавышаць 30 хвілін.

У дашкольным узросце дзіця яшчэ не здольна свядома і адэкватна прытрымлівацца элементарных нормаў гігіены і санітарыі, выконваць патрабаванні ЗЛЖ, клапаціцца пра сваё здароўе. Усё гэта вылучае на першы план задачу перад бацькамі па выпрацоўцы ў маленькага дзіцяці уменняў і навыкаў, якія спрыяюць захаванню іх здароўя.

Безумоўна, здароўе дзяцей напрамую залежыць ад умоў жыцця ў сям'і, ведання і выканання нормаў, правіл культуры гігіены бацькамі і ўзроўню іх адукацыі.

Як правіла, у дарослых, узнікае цікавасць да праблемы выхавання звычкі да здаровага ладу жыцця толькі тады, калі дзіцяці ўжо патрабуецца псіхалагічная або медыцынская дапамога. Гатоўнасць да здаровага ладу жыцця не ўзнікае сама сабой, а фарміруецца ў чалавека з ранніх гадоў, перш за ўсё ўнутры сям'і, у якой нарадзілася і выхоўваецца дзіця.

Дзеці павінны ведаць лепшыя сямейныя традыцыі, разумець значэнне і важнасць сям'і ў жыцці чалавека, ролю дзіцяці ў сям'і, асвоіць нормы і этыку адносін з бацькамі і іншымі членамі сям'і. Духоўнае здароўе - гэта тая вяршыня, на якую кожны павінен падняцца сам. ЗЛЖ служыць умацаванню ўсёй сям'і.

Здароўе - гэта шчасце! Мы жадаем Вам быць здаровымі!

Падрыхтаваў выхавацель: Томкавіч В.В.

свернуть

Кансультацыя для бацькоў “Здаровае дзіця – шчаслівае дзіця"

 

Захаванне здароўя і ўмацаванне імунітэту дзіцяці ў дашкольным узросце з'яўляюцца важнай умовай фарміравання здаровай асобы. Да 7 гадоў чалавек праходзіць вялікі этап свайго развіцця, які больш не паўторыцца за ўсю яго жыццё ніколі. Менавіта ў гэты час ідзе ўзмоцненае фарміраванне органаў, ад якога, па сутнасці, залежыць далейшая жыццё маленькага чалавека. Таму вядзенне ЗЛЖ у дзіцячым садзе гуляе найважную ролю ў развіцці дзіцяці.

Фарміраванне добрых адносін да здаровага ладу жыцця, да карысных звычкак, захаванне і ўмацаванне здароўя — адна з асноўных задач установы, дзе дзіця праводзіць максімальную колькасць часу, — дзіцячага саду. Аздараўленне ў дзіцячым садзе прадугледжвае цэлы шэраг мерапрыемстваў: ранішняя гімнастыка, прагулкі і экскурсіі, прадуманае харчаванне, разнастайныя дыдактычныя гульні, якія спрыяюць пазнанню асноў ЗЛЖ, а таксама мноства паўсядзённых заняткаў, якія дапамагаюць дзіцяці клапаціцца аб сваім здароўі. Але фарміраванне здаровага ладу жыцця павінна праводзіцца не толькі сіламі педагогаў, выхавальнікаў, псіхолагаў. Гэта вялікі ланцужок, у які абавязкова павінны быць уключаны бацькі. Што ж яны могуць зрабіць для гэтага? Забяспечыць неабходныя ўмовы здаровага ладу жыцця.

1. Знаходжанне на свежым паветры.

Прагулка з'яўляецца адным з істотных кампанентаў рэжыму. Гэта найбольш эфектыўны выгляд адпачынку, добра аднаўляе зніжаныя ў працэсе дзейнасці функцыянальныя рэсурсы арганізма, і ў першую чаргу – працаздольнасць. Знаходжанне на паветры спрыяе павышэнню супраціўляльнасці арганізма і загартоўвае яго. Пасля актыўнай прагулкі ў дзіцяці заўсёды нармалізуецца апетыт і сон. Прагулка павінна праводзіцца ў любое надвор'е, за выключэннем асабліва неспрыяльных умоваў. Пры гэтым адзенне і абутак павінны адпавядаць надвор'ю і ўсім гігіенічным патрабаванням. Падчас прагулкі нельга дапускаць, каб дзеці доўгі час знаходзіліся ў аднастайнай паставе, таму неабходна змяняць іх від дзейнасці і месца гульні. Добра спалучаць прагулкі са спартыўнымі і рухомымі гульнямі.

2.Разнастайнасць харчавання.

 У рацыёне дзіцяці павінны прысутнічаць гародніна, садавіна, кашы, малочныя прадукты. Пры гэтым любы прымус недапушчальна. Неабходна ўключаць у рацыён прадукты, багатыя на вітаміны А, У, З і Д, мінеральнымі солямі (кальцыем, фосфарам, жалезам, магніем, меддзю), а таксама бялком. Немалаважнае значэнне мае рэжым харчавання,  захаванне пэўных інтэрвалаў паміж прыёмамі ежы.

3.Захаванне асабістай гігіены.

Дзіцяці неабходна засвоіць ўсе асноўныя гігіенічныя навыкі, зразумець іх важнасць і прывыкнуць сістэматычна выконваць іх правільна і хутка. Лепш за ўсё падаць асабісты прыклад (уход за зубамі двойчы ў дзень, мыццё рук, падмыванне, купанне, змена бялізны).

4.Рэгулярнае гартаванне.

 Неабходна актыўна выкарыстоўваць аздараўленчыя прыродныя фактары навакольнага асяроддзя: чыстую ваду, ультрафіялетавыя прамяні сонечнага святла, чыстае паветра, фітацыдныя ўласцівасці раслін, так як натуральныя сілы прыроды ўяўляюць сабой звыклыя кампаненты навакольнага асяроддзя і неабходныя для жыццядзейнасці арганізма.

5.Захаванне рэжыму дня.

Рацыянальны рэжым дапамагае працаваць усім органам таксама згодна рэжыму. Правільна арганізаваны рэжым дня аптымальна спалучае перыяд няспання і сну дзяцей на працягу сутак, задавальняе іх патрэбы ў ежы, у дзейнасці, адпачынку, рухальнай актыўнасці і інш. Рэжым дысцыплінуе дзяцей, спрыяе фарміраванню многіх карысных навыкаў, прывучае іх да вызначанага рытму.

6.Спакой і любоў.

Тут можна вылучыць 2 аспекты: спакой павінна панаваць у сям'і і захоўвацца ў дзіцячым садзе. Дзіцяці неабходны спакойны, добразычлівы псіхалагічны клімат у сям'і. Ён павінен ведаць, што дома яго чакаюць і любяць, тады ён зможа справіцца з любой задачай. Што тычыцца дашкольнай установы, то падтрыманне міру і спакою забяспечвае ў першую чаргу выхавальнік. Акрамя таго існуе псіхолаг, які дапамагае вырашыць складаныя сітуацыі.

7.Фарміраванне цікавасці да аздараўлення.

 Чым раней дзіця атрымае ўяўленне аб будове цела чалавека, пазнае пра важнасць загартоўвання, руху, правільнага харчавання, сну, тым раней ён будзе далучаны да здаровага ладу жыцця. Неабходны развіваючыя гульні, цікавыя апавяданні аб добрым і дрэнным з падвядзеннем вынікаў.

Бацькам варта памятаць аб тым, што яны з'яўляюцца прыкладам для пераймання ва ўсе перыяды жыцця для іх малога, і ад таго, як павядзе сябе мама ці тата ў той ці іншай сітуацыі залежыць паводзіны і пабудова жыццёвых прынцыпаў дзіцяці.

Падрыхтаваў выхавацель Томкавіч В.В.

свернуть

Нашы зубкі

Наши зубки.

Глядя на первые зубки своего ребёнка, мечтаем: хорошо бы они сохранились такими же белыми и крепкими на всю жизнь. На самом деле, добиться этого не так уж и сложно. Ведь здоровье и красота зубов напрямую зависят от того, как мы за ними ухаживаем.

        Ухаживать за зубами надо с появления первого зуба. Распространённое заблуждение, что за молочными зубами ухаживать не надо, всё равно выпадут - ОПАСНО. Ведь любые очаги инфекции, появляющиеся во рту у малыша, угрожают здоровью и будущим постоянным зубам, которые ещё только начинают формироваться.

      Самые первые зубки следует протирать марлевым тампоном. 

С 1 года стоит начинать чистить зубки специальными щётками для самых маленьких: у неё очень мягкая щетина, маленькая головка и массивная ручка, которую удобно держать в руке маленькому ребёнку. Скорее всего малыш не будет в восторге от этой процедуры, поэтому придётся проявить терпение и ласку, превратить чистку зубов в игру.

      С 3 лет можно начинать чистить зубы детской зубной пастой, для того, чтобы не повредить чувствительную детскую эмаль. Следите за тем, чтобы зубной пасты не было очень много, количество пасты с горошину оптимально. В этом возрасте малыш должен приучаться чистить зубы сам.

    Даже если нет видимых причин для волнения, регулярные посещения стоматолога обязательны. Кариес развивается в среднем за 6 месяцев, именно поэтому посещайте стоматолога с ребёнком не реже 2 раз в год.  Это не только сохранит здоровье детских зубов, но и заложит в ребёнке понимание того, то человек в белом халате ему не враг, а друг. 


Как правильно чистить зубы?

 

Умеют ли ваши дети чистить зубы?

Полагаю, что большинство родителей, чьим детишкам больше 2 -3 лет ответят на это вопрос утвердительно.
Однако, к сожалению, статистические данные утверждают, что большая часть российских детей имеют те, или иные проблемы с зубами. Все дело в том, что ребята просто не умеют чистить зубы. Несколько движений зубной щеткой, которые они делают утром, и вечером очень трудно назвать «чисткой».
Существует несколько важных правил, без соблюдения которых невозможно добиться положительных результатов в таком важном деле, как чистка зубов.
Чистить зубы необходимо после каждого приема пищи. Если это невозможно, то минимум, к которому нужно приучать ребёнка – это утренняя и вечерняя процедуры.
Чистить зубы ребенку, необходимо очень осторожно. Нельзя сильно надавливать на зубную щетку, так как можно повредить десна. Зубы необходимо чистить круговыми движениями, нельзя водить зубной щеткой только по горизонтали из стороны в сторону, это так же может повредить десна.
Весь процесс чистки зубов должен занимать не менее трех минут. Чтобы ориентироваться во времени, купите малышу в ванную песочные часы. 

Чистку зубов нужно проводить в одном темпе и всегда начинать с одного и того же зубного ряда
Необходимо следить за языком ребенка. Если на языке появился белый налет, его необходимо отчистить.
Использовать электрическую зубную щетку, специалисты рекомендуют не ранее того момента, когда у ребёнка все молочные зубы сменятся постоянными, с более прочной эмалью.
После чистки зубов, ребёнок должен обязательно вымыть щетку и поставить ее в стакан щетиной вверх. Нельзя хранить щетку в футляре, та как она обязательно должна высыхать.
К сожалению, нет одного – единственного универсального метода эффективной чистки зубов. Их существует огромное множество – есть даже авторские методики. Я могу предложить несколько способов чистки зубов, в своё время найденных мною для сына, а уж какой подойдет именно вашему ребёнку – решать вам.
Способ 1.
1.  Щётка располагается под углом 45 градусов к поверхности зуба. Сразу сделайте 10 движений от десны вниз, к режущему краю. Затем процедура повторяется на каждом участке, состоящем из двух зубов.

2. Таким же образом почистите внутреннюю поверхность жевательных зубов.
3. Для того, чтобы почистить внутреннюю поверхность передних зубов, щетку необходимо держать перпендикулярно режущим краям и двигать ею только вперед.
4. Жевательную поверхность всех зубов нужно чистить движениями спереди назад.
5. В таком же порядке почистите зубы нижней челюсти.
Способ 2.
1. Ребёнок смыкает зубы. Зубную щетку расположите перпендикулярно к щечной поверхности зубов, и выполняйте ею круговые движения.
2. Ребёнок открывает рот и чистит круговыми движениями внутренние и жевательные поверхности зубов: сначала на верхней, а затем на нижней челюсти.
Важно! Этот метод чистки зубов не подходит людям, страдающим пародонтозом.
Способ 3.
1. Щетка располагается во рту перпендикулярно поверхности зубов. Ребёнок делает вертикальные движения в направлении от десны к режущему краю.
2. Ребёнок смыкает зубы и чистит их щечные поверхности движениями щетки вперед-назад. Затем закрыв рот, точно так же почистим зубы изнутри.
И ещё. Количество пасты, которое нужно выдавливать на зубную щетку ребёнка, не должно быть больше размера горошины.

Подоготовила: Медсестра  Романив Ю.П.

свернуть